Retail Insight 2017

2. mars hos Virke

RETAIL TRENDS – BIG DATA – KUNDEREISEN – BRUKEROPPLEVELSE – OMNICHANNEL

  • konferansen
  • PROGRAM
  • talere
  • Partnere
  • Påmelding
  • Utstiller

08:30 - 09:00

Frokost, kaffe og te serveres

09:00 - 09:15

Åpning av Retail Insight - OmniChannel 2017 med konferansier

Fredrik Green, Administrerende direktør, 24Nettbutikk AS.

09:15 - 10:15

Hvor digitalt modne er norske bedrifter egentlig?

Inmeta lanserte i 2016 en undersøkelse og en analyse av den digitale modenheten blant bedrifter i Norge. Spørreundersøkelsen så på hvordan norske bedrifter er organisert for en digital hverdag, om de har revet ned siloer for å kunne betjene kundene bedre, og om deres forventninger innen fremtidige digital omsetning.

Undersøkelsen med data for 2016 foreligger og blir presentert på årets Retail Insight.

Espen Bergh, Forretningsutvikler og e-handelsrådgiver, Inmeta. Espen har jobbet med e-handel og online marketing for firmaer som Apple, Skandiabanken, XXL, Stadium, Vinmonopolet, Egmont, LEGO, Lekenett, Thon Hotels og Telenor. Nå jobber han blant annet med større kjeder som Brødrene Dahl og Malorama.

10:15 - 10:30

Kaffe og te

10:30 - 11:30

Hvordan få ønsket flyt i satsingen på OmniChannel

Omnichannel - what does it actually take to create as many seamless customer journeys with as few resources as possible? And where do you start?

Rasmus Houlind is a thought leader on omnichannel in the Nordics. He will take you through the point using countless examples, and give you a thorough introduction to the framework "The Omnichannel Hexagon" which is a comprehensive model for understanding and gauging omnichannel maturity and thus setting the direction for future omnichannel efforts.

As a bonus, you'll be able to quiz your way to understanding the omnichannel maturity of your own company and benchmark this with other retailers in the Nordics.

Rasmus Houlind, OmniChannel Institute.

11:30 - 12:00

Stadium – Omnichannel i praksis

Stadium er Sveriges største sportskjede som omsetter for 5,3 MSEK, har 170 butikker, flere e-handelssider og både privat og B2B-salg. Hør hvordan de erstattet tre ulike betalingsløsninger i sine tre ulike kanaler med en eneste integrert løsning. Du får et unikt innblikk i deres betalingsløsning, hvilke fallgruver som finnes og hvordan man kan unnvike dem.

​Magnus Lenngren, CTO i Collector Bank.

12:00 - 12:45

Lunsj

Louise Byg Kongsholm

12:45 - 14:00

CROSS CHANNEL 2.0

Mange tilbyr salg via flere forskjellige kanaler som butikk, web, katalog, outletsetc. Hver av disse kanalene har en egen infrastruktur, får kunder, som igjensvitsjer mellom de ulike kanalene og som da mest sannsynlig får enusammenhengende opplevelse. De kanalhoppende kundene forventer en sømløsshoppingopplevelse på tvers av kanaler – eller cross channel.

Den første danske boken om Cross Channel kom i mai 2014 og ble utsolgt på tremåneder. Nå er ny versjon på plass med oppdaterte nøkkeltall, nye caser oginspirasjon fra inn- og utland.

Cross Channel gir en grunnleggende forståelse av forandringene i forbrukeratferd og kjøpsprosesser som den digitale utviklingen stiller. Louise kommer til å se på de tre store trendene:

PEJ Gruppen - Scandinavian Trend Institute
  1. Spesialisering
  2. Cross Channel
  3. Digital integrasjon

Louise Byg Kongsholm, Scandinavian Trend Institute.

14:00 - 14:15

Kaffe og te

Louise Byg Kongsholm

14:15 - 15:15

The Future of Retail

Exponential technologies are revolutionising the retail industry. Wherever customers happen to be, brands can offer intelligent, personalised communications and smart, super-fast fulfilment.

At the same time, these affordable, automated systems mean that smart brands want to connect with customers in more human ways than ever before.

Cate Trotter, Head of Trends at Insider Trends, will present her vision for the future of retail, drawing on her interviews with retail trendsetters, a raft of data and her visits to world-leading stores. She’ll bring her ideas to life by highlighting new innovations and examples from leading brands.

This presentation will cover:

  • The key driver of change within the retail industry, and why the future looks so very different to the present and the past
  • The series of new touchpoints placing a digital layer over every part of shoppers’ lives
  • The role of the traditional retail store in this new omnichannel future
  • The new attitude needed by retailers to succeed and stand out from the competition
  • A vision for the retail ecosystem of the future

15:15 - 15:30

Kaffe og te

Louise Byg Kongsholm

15:30 - 16:00

Hvordan kan håndteringen av retur kunne øke lønnsomheten samtidig som man øker kundetilfredsheten?

Millioner av kunder returnerer sine kjøp på nettet. Dette koster netthandlerne store summer hvert eneste år, samtidig som det er til frustrasjon for både kunde og nettbutikk. Returnado vil forenkle returprosessen samtidig som de har fokus på å øke netthandlernes lønnsomhet.

Plattformen skal håndtere returene på en smartere måte slik at færre hever kjøpet. I tillegg vil plattformen redusere administrasjonen av returhenvendelser for nettbutikkene. For godt til å være sant, eller?

Haider Abdo, Daglig leder og gründer av Returnado.

Louise Byg Kongsholm

16:00 - 16:30

Hvordan oppnå suksess med satsing på automation?

Få innsikt fra bedrifter som øker salg, kundeopplevelsen og effektiviserer sin kommunikasjon gjennom automatisering, retargeting og content automation.

Vi følger kundereisen online. Ser på kommunikasjon med de kundene som forlater handlekurven, de som har tidligere forlatt nettsiden / handlekurven, og hvordan man effektivt kan automatisere innhold i kommunikasjonen med hjelp av produktanbefalinger.

Tor Eivind Aurdal, Partner Manager, Apsis.

16:30

Avslutning og oppsummering av konferansen

Fredrik Green, Administrerende direktør, 24Nettbutikk AS.