Verdenskjente talere til The Future of Business
[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Talere på The Future of Business

The Future of Business er en stor konferanse som ble arrangert for første gang 15. og 16. juni 2015 i Oslo. Her er noen av høydepunktene fra 2015:

  • Store internasjonale navn inkludert futuristen Brian Solis, Wijnand Jongen (Ecommerce Europe) og konverteringsguru Bryan Eisenberg.
  • 400 deltakere fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, USA, Nederland, Litauen og Tyskland. De representerte bl.a Elkjøp Nordic, Komplett, Ark, Varner-gruppen, Netthandelen Holding, Schibsted, Kolonial.no, Expert, Inkman, XXL og DNB.
  • Virke eHandel som medarrangør og Klarna som Generalsamarbeidspartner.
  • 31 utstillere inkl EPiServer, PayPal, Geta, Lager & Industrisystemer, Bring, PostNord, Fanbooster, Epinova, Convert og Mystore.
  • Prisutdeling med 5 priser på kvelden med middag og underholdning fra bl.a Alejandro Fuentes.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” bg_type=”no_bg” bg_grad=”background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #FBFBFB), color-stop(50%, #E3E3E3), color-stop(100%, #C2C2C2));background: -moz-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -webkit-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -o-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -ms-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);” parallax_style=”vcpb-default” bg_image_repeat=”no-repeat” bg_image_size=”cover” bg_img_attach=”fixed” parallax_sense=”30″ animation_direction=”left-animation” animation_repeat=”repeat” parallax_content_sense=”30″ fadeout_start_effect=”30″ bg_override=”0″][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Fellessesjoner

I løpet av konferansen fikk du møte noen av de beste internasjonalt innen digitalt salg og fremtidens ledelse.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”261″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Brian Solis (US)

Verdenskjent futurist

16.6.15: Brian Solis er digital analytiker, antropolog og futurist. Solis er en globalt anerkjent foredragsholder og forfatter. Regnes som en av de mest kunnskapsrike innen digital transformasjon, disruptiv teknologi og hans blogg Briansolis.com er blant verdens mest leste business-blogger.

Les mer om Brian Solis[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”174″ style=”vc_box_rounded” img_size=”full”][vc_column_text]

Wijnand Jongen (NL)

Leder, E-commerce Europe

16.6.15: Nederlandske Wijnand Jongen leder Ecommerce Europe som er paraplyorganisasjon for mer enn 15 interesseorganisasjoner i hele Europa og deres mer enn 5000 nettbutikker.  Grunnla i 2008 ehandelskonferansen Global Ecommerce Summit.

Les mer om Wijnand Jongen[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”167″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Bryan Eisenberg (US)

Guru innen brukeropplevelse

15. og 16.6.15: En av verdens fremste innen brukeropplevelse og konverteringsoptimering på nett. Har skrevet flere fagbøker som har blitt internasjonale bestselgere. Har tidligere vært keynote speaker for Shop.org, Direct Marketing Association, E-consultancy, Microsoft mfl.

Les mer om Bryan Eisenberg[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”531″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” img_link_large=””][vc_column_text]

Mikael Wintzell (S)

Klarna

16.6.15: Mikael har lang erfaring med europeisk betalingsindustri. Før han kom til Klarna, grunnla Mikael en rekke selskaper innen detaljhandel og betalingsbransjen. Den siste tiden har Mikael fokusert mye på utvidelse for Klarna internasjonalt, særlig på det store tyske markedet.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”258″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Even Heggernes (N)

Airbnb

16.6.15: Even Heggernes leder Airbnb sin satsing i Norden og Nederland. Han kommer til The Future of Business for å snakke om den nye deleøkonomien og hvordan Airbnb har utnyttet den nye trenden der vi deler og låner produkter og tjenester av hverandre i stedet for å eie.

Les mer om Even Heggernes[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”382″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Benjamin Gundgaard (DK)

Mobilekspert

15.6.15: Få i Norden kan mer om å selge på nett enn danske Benjamin Gundgaard. Han kommer for å lære deg å utnytte mobiltelefonen bedre i kjøpsprosessen, basert på innsikt og tester han selv har gjort i en rekke internasjonale nettbutikker.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” bg_type=”no_bg” bg_grad=”background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #FBFBFB), color-stop(50%, #E3E3E3), color-stop(100%, #C2C2C2));background: -moz-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -webkit-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -o-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -ms-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);” parallax_style=”vcpb-default” bg_image_repeat=”no-repeat” bg_image_size=”cover” bg_img_attach=”fixed” parallax_sense=”30″ animation_direction=”left-animation” animation_repeat=”repeat” parallax_content_sense=”30″ fadeout_start_effect=”30″ bg_override=”0″][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Track A 15. juni, Omnichannel Performance

Vi inviterte noen av de fremste lederne innen salg på tvers av kanaler til å dele sine erfaringer og råd.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”278″ style=”vc_box_rounded” img_size=”full”][vc_column_text]

Freddy Sobin (S)

Consortio Fashion Group

Sveriges fremste innen ehandel og omnichannel-strategier? Konsernsjef i ehandelsselskapet Consortio Fashion Group som eier nettbutikkene Bubbleroom, Halens og Cellbes. Styreleder i Svensk Digital handel og nettbutikken Outnorth. Styremedlem i Svensk handel.

Les mer om Freddy Sobin[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”320″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Marte Klouman

XXL

Marte Klouman er omnichannel-ansvarlig hos XXL Sport & Villmark. Tidligere ledet hun Lille Vinkel Sko sin nettsatsing.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”503″ style=”vc_box_rounded” img_size=”full” img_link_large=””][vc_column_text]

Mette Skovgaard Frich (D)

Retailekspert og forfatter

Danske Mette Skovgaard Frich er ekspert på detajlhandel, globale retailtrender og forbrukeratferd. Hun er forfatter av en rekke artikler og har skrevet boken ”Retail-Renæssance”.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”641″ style=”vc_box_rounded” img_size=”full” img_link_large=””][vc_column_text]

Øyvind Haagensen (N)

Country Manager Norge, Avensia

Haagensen har jobbet for en rekke store selskaper inkludert Hurtigruten, Elkjøp og XXL.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”642″ style=”vc_box_rounded” img_size=”full” img_link_large=””][vc_column_text]

Rasmus Houlind (D)

Omnichannel-ekspert og forfatter

Houlind har sin erfaring med omnichannel marketing fra kunder som Tivoli, Flügger, Interflora, Toyota m.fl. Han utgav boken “Hvis det handler om mig, så køber jeg!”.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”358″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

Hans-Petter Nygård-Hansen (N)

Konferansier

Hans-Petter Nygård-Hansen er en av landets beste på digital transformasjon. Han ledet ikke bare omnichannel-tracket 15.juni, men også konferansen som helhet. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” bg_type=”no_bg” bg_grad=”background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #FBFBFB), color-stop(50%, #E3E3E3), color-stop(100%, #C2C2C2));background: -moz-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -webkit-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -o-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -ms-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);” parallax_style=”vcpb-default” bg_image_repeat=”no-repeat” bg_image_size=”cover” bg_img_attach=”fixed” parallax_sense=”30″ animation_direction=”left-animation” animation_repeat=”repeat” parallax_content_sense=”30″ fadeout_start_effect=”30″ bg_override=”0″][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Track B 15. juni, Conversion Performance

Vi inviterte noen av de fremste i Norden innen konverteringsoptimering til å dele sine erfaringer og råd. I tillegg kom selveste Bryan Eisenberg, omtalt som «The father of conversion optimization».[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”383″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

John Ekman (S) “Conversionista”

Conversionista.se

Ekman kjent som «Conversionista» eller «Mr Konvertering» kommer til Norge 15. juni for å lære deg mer om hvordan du kan selge mer på nett – ved å lære av de fysiske butikkene![/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”380″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Thomas Bering (DK)

Google

Samspill mellom kanaler er krevende. En av de med mest erfaring på dette området i Norden er Thomas Bering som jobber som Head of Performance Nordics i Google.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”381″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Eivind Savio (N)

Neolab by Knowit

Eivind Savio er fagansvarlig innen digital analyse hos det vel anerkjente byrået Neolab by Knowit. Savio regnes som Norges fremste innen webanalyse. Savio vil avsløre hvorfor kundene forlater nettbutikken din.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”231″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Jacob Kildebogaard (DK)

Webanalytiker.dk

Kildebogaard er en av de fremste i Norden innen webanalyse og digital markedsføring. Han har skrevet flere bøker og en populær foredragsholder.

Les mer om Jacob Kildebogaard[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”411″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Petter Lindgjerdet (N)

Mytoolsdigital.no

Petter Lindgjerdet vil fortelle om Multikanals CRO-strategi og hvordan du kan utnytte innsikt og synergier innad i ditt eget digitale økosystem.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”169″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” img_link_large=””][vc_column_text]

Kristjan Hauksson (IS)

Konferansier

Islandske Hauksson fra SMFB Engine, har hjulpet kunder som NFL, Hotels.com, Vodafone, Dell, Freia og Mills. Skrevet i flere internasjonale publikasjoner og medforfatter av flere bøker om markedsføring. Vant i 2014 «European Search Personality Award».[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” bg_type=”no_bg” bg_grad=”background: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #FBFBFB), color-stop(50%, #E3E3E3), color-stop(100%, #C2C2C2));background: -moz-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -webkit-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -o-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: -ms-linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);background: linear-gradient(top,#FBFBFB 0%,#E3E3E3 50%,#C2C2C2 100%);” parallax_style=”vcpb-default” bg_image_repeat=”no-repeat” bg_image_size=”cover” bg_img_attach=”fixed” parallax_sense=”30″ animation_direction=”left-animation” animation_repeat=”repeat” parallax_content_sense=”30″ fadeout_start_effect=”30″ bg_override=”0″][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

16. juni, Tema-sesjoner

Vi inviterte noen av de beste i Norge til å komme og fortelle hvordan de jobber med salg på tvers av kanaler, markedsføring, kundetilfredshet og content.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Effektiv markedsføring som konkurransefortrinn

Sal: Forum

Vi lar tre ledende selskaper komme og fortelle hvordan de jobber med markedsføringen av sine nettbutikker.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”373″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Jan Lossius

DrLykke.no

På kort tid har drLykke.no blitt en av Norges raskest voksende nettbutikker, ved hjelp av målbar digital markedsføring og ikke minst sosiale medier. Last ned presentasjonen til Jan R Lossius (pdf)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”713″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” img_link_large=””][vc_column_text]

Frederik Aune Guttormsen

Netthandelsgruppen

Markedssjefen i Netthandelsgruppen fortalte hvordan de bl.a bygde opp Tights.no til å bli en utfordrer til landets største aktører innen treningssegmentet. Last ned presentasjonen til Guttormsen (pdf)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”301″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Jake Petersen

Miinto

Miinto er en digital markedsplass der hundrevis av frittstående fysiske butikker selger moteklær gjennom en felles nettside. Miinto finnes i Danmark, Norge, Sverige, Danmark, Nederland og Spania. Last ned presentasjonen til Jake Petersen[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Fornøyde kunder som konkurransefortrinn

Sal: B

Fornøyde kunder er nøkkelen til lønnsomhet og langsiktig vekst, men hvordan går man frem for å skape fornøyde og lojale kunder?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”300″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Maria Ebbestad

Kondomeriet

Kåret til “Årets Nettredaktør” i 2012. Har hovedansvaret for Kondomeriets arbeid i sosiale medier og er selskapets pressetalskvinne. På fritiden driver hun reisebloggen Reisetid som var finalist i “Årets reiseblogg 2014”. Last ned presentasjonen til Maria Ebbestad[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”751″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” img_link_large=””][vc_column_text]

Hammerstad & Elvik

Adams Matkasse

Adams Matkasse er en av markedslederne innen mat på nett. Kim Arne Hammerstad og Aleksander Elvik fortalte hvordan selskapet jobber med kundetilfredshet. Last ned presentasjonen til Adams Matkasse[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”675″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” img_link_large=””][vc_column_text]

Lise Arvesen

Virrevapp.no

Arvesen har 16 års fartstid i et hardt presset tekstilmarked. Lise fortalte om hvorfor og hvordan Virrevapp nå samarbeider med bloggere og deres lesere for å utvikle nye kolleksjoner som er relevante og salgbare. Last ned presentasjonen til Lise Arvesen[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Content som konkurransefortrinn

Sal: Auditoriet

For en kunde som skal handle på nett er godt innhold helt sentralt. Vi utfordrer noen av de beste til å dele noen av sine tips og triks.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”370″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Johanna Jeppsson

Elkjøp Nordic

Jeppsson er Content Optimization Manager i Elkjøp Nordic og deres syv nettbutikker. Jeppsson fortalte hvordan selskapet bruker content for å bygge varemerker hele Norden har et forhold til. Last ned presentasjonen Elkjøp – content as core (pdf)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”314″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][vc_column_text]

Anders Stensønes

Apotek1

Anders Stensønes er ansvarlig for digital handel og kunderelasjon i Apotek1, inkl sosiale medier og testing av funksjonalitet knyttet til nettsiden. Det inkluderer ansvar for konvertering og kjøps- og brukeropplevelse på Apotek1.no, inkludert SEO, PPC og webanalyse. Last ned Innholdsmarkedsføring i Apotek 1 (pdf)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”512″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” img_link_large=””][vc_column_text]

Kenneth Westby

Hi-Fi Klubben

Kenneth Westby har ansvar for utvikling og testing av nettsidene og den digitale kommunikasjonen som gjøres i de ulike kanalene, oppfølging og optimering av eget innhold, samt ekstern annonsering. Last ned presentasjonen til Hi-Fi Klubben (pdf)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]