I hverdagen forbinder vi ofte netthandel med lave priser, stort sortiment og aggressiv markedsføring. Et viktig område som ofte blir nedprioritert er å skape den gode logistikkopplevelsen.

Juryleder Eirik Toft og jurymedlemmene gjennomfører prøvekjøp og sjekker returordninger til alle bedriftene som ble nominert.
Årets logistikkopplevelse skal gå til et selskap som skaper den beste logistikkopplervelsen for sine kunder.
For å finne dette kreves det mye og det er mange elementer å ta hensyn til. Juryen har vektlagt følgende elementer:
- Kundeopplevelsen
- Dekningsområde
- Innovasjon
- Konkurransemessige fortrinn
- Miljø
Følgende selskaper ble nominert og kan vinne Årets logistikkopplevelse:
- Mekonomen
- Godt Levert
- Extra Optical
- Expert
- Komplett Apotek
- Meridastore
- Marked
- Platekompaniet
- IKEA
- Brygging
- Stormberg
- Kolonial
- XXL
- Bli Vakker
Juryen har nå gjennomført prøvekjøp hos alle de nominerte bedriftene. Videre skal juryen vurdere hvordan leveranse, emballasje og returmuligheter er. Selv om vi har noen som skiller seg ut positivt ved første øyekast, kan dette fort endre seg hvis de ulike prosessene i etterkant ikke holder samme standard, sier Juryleder Eirik Toft, Salgssjef i Lager & Industrisystemer AS
Prisen blir delt ut under den årlige konferansen “The Future of Business” som eHandelsforum arrangerer 7. Og 8. April på Oslo Kongressenter.