B2B Forum 2016 - eHandelsforum

B2B Forum 2016

6. desember 2016 hos Virke

Hvordan lykkes med e-handel for B2B?

Medarrangør

virke

Generalsamarbeidspartner

virke

Norges møteplass for B2B e-handel

eHandelsforum og Virke eHandel arrangerte dette året Norges første Business To Business Forum 6. desember. Vi presenterte eksperter og case innenfor de fagområder og trender som vil påvirke det å drive effektiv og moderne B2B-handel i Norden.

André Swensen

Thomas Brændengen

Bred erfaring som rådgiver, som strekker seg fra komplekse e-handels- og selvbetjeningsløsninger til web- og kanalstrategi. Han har jobbet med kunder som Elkjøp, Vinmonopolet, Egmont, XXL og Norgesgruppen.

André Swensen

Pontus Staunstrup

Sosiale medier- og innholdssjef i PostNord. Pontus er en erfaren strateg innen innholdsmarkedsføring og sosiale medier. Han hjelper bedrifter og organisasjoner med å nå målgruppene gjennom relevant innhold.

Christopher Engman

Christopher Engman

Administrerende direktør i Vendemore, et selskap innen Account Based Marketing. Christopher har i hele 16 år jobbet med programvarer innen markedsføring og salg.

André Swensen

André Swensen

Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS. Bachelor i ledelse fra Auckland University of Technology (NZ) og Butler University (US).  Tidligere prosjektleder (logistikk) i Europris og logistikksjef i Nille.

André Swensen

Christer Pettersson

E-handelssjef i arvato Financial Solutions Nordics. Utdannet som siviløkonom. Han har tidligere jobbet som e-handelssjef i mediehuset IDG og Apollo Travel Group.

André Swensen

Steffen Larvoll

Markedssjef i Lager & Industrisystemer AS. Steffen leder selskapets B2B-markedsføring samt IT-drift, hvor han jobber med en gruppe på fire profesjonelle markedsførings- og IT-folk.

André Swensen

Jan Ludvig Andreassen

Sjeføkonom i Eika Gruppen AS.

Olaf Nykrem

Olaf Nykrem

Ecommerce Manager i Malorama AS, en ledende leverandør av maling og dekorasjon i Norge. Olaf har tidligere vært digital sjef for Byggmakker, der hadde han ansvaret for alle digitale flater og Byggmakkers tilstedeværelse i digitale og sosiale media.

André Swensen

Christian Johan Lien

Har siden 1992 vært norsk representant i ICC’s Commission on Commercial Law and Practices, som bl.a. er ansvarlig for utarbeidelse og revisjon av Incoterms®.

André Swensen

Kalle Hillfelt

Solution Engineer i Klarna. Flere års erfaring innen betalingsløsninger og e-commerce.


09:00 - 09:30

Fremtidens utfordringer og trender for B2B markedet

Åpning av konferansedagen med dagens konferansier

Thomas Brændengen, Interaktivleder i Inmeta Consulting AS.

09:30 - 10:00

Økonomiske utsikter for 2017

  • Er bunnen nådd?​
  • Konjunkturnedgangen har vart i ca 2 år. Når kommer oppgangen, og hva er de viktigste driverne?

Jan Ludvig Andreassen, Sjeføkonom i Eika Gruppen AS.

10:15 - 10:45

Hvilke juridiske muligheter og hindringer ligger i effektiv og trygg Internasjonal handel?

  • Hvorfor Incoterms2010 er forretningskritisk for alle som driver internasjonal handel!
  • Få de siste oppdateringene innenfor lover og regler i internasjonal transport- og leveringsbetingelser
  • Hvilke fallgruver skal du unngå!

Christian Johan Lien, norsk representant i ICC’s Commission on Commercial Law and Practices, som bl.a. er ansvarlig for utarbeidelse og revisjon av Incoterms®.

10:45 - 11:15

Olaf Nykrem

Hva vil økt digitalisering bety for B2B handel

  • Økt kunde- og personaliseringsfokus i forretningsdriften
  • Markedsføring, kommunikasjon og dialog som kundene vil ha!

Olaf Nykrem, E-handelssjef i Malorama AS. Olaf har erfaring innen utvikling og innføring av fremoverlente digitale løsninger i en bakoverlent bransje.

11:15 - 11:40

Olaf Nykrem

Hvordan oppnå suksess med B2B e-handel gjennom datadrevet omnichannel?

Med eksempler fra Nordiske B2B-bedrifter, vil du bli guidet gjennom:

  • Hvordan du håndterer interne og eksterne utfordringer forbundet med e-handel
  • Hvordan du med utgangspunkt i kundens verdikjede sikrer dine forretningsmål
  • Hvordan du skaper den beste kundeoplevelsen på bakgrunn av real-time data av kundenes digitale adferd

Kim Theilgaard er administrerende direktør i Theilgaard Mortensen (IBM business partner)

12:15 - 13:00

Strategisk content marketing for B2B-ehandel

Hvordan treffer du dine kunder i sin kjøpsreise gjennom en satsing på Content Marketing. Hvordan jobber man med B2B Content Marketing?

Pontus Staunstrup, Head of Content Strategy & Social Media i PostNord Group.

13:00 - 13:30

Praktisk Content Marketing for e-handlere

Christer Pettersson, E-handelssjef i Arvato Financial Solutions Nordics.

13:45 - 14:15

Christopher Engman

B2B Account Based Marketing - Hvordan driver de største aktørene i verden effektiv og målrettet markedsføring mot sine største kunder?

Du får du innblikk i og erfaring fra hvordan internasjonale selskaper driver suksessfull B2B markedsføring i alle seks verdensdeler og fra 150 av verdens 2000 største selskaper.

Christopher Engman, CEO i Vendemore.

14:15 - 15:00

Christopher Engman
André Swensen

Logistikk som forretningskritisk konkurransefaktor!

Steffen Larvoll, Markeds- og IT-sjef i Lager & Industrisystemer AS.

André Swensen, Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS.

15:00 - 15:30

André Swensen

One-stop-shop på ordentlig | B2B og B2C – en og samme kasse!

Kalle Hillfelt, Solution Engineer i Klarna.


Medarrangør

virke

Generalsamarbeidspartner


Hovedsamarbeidspartnere

virke
virke
virke

Samarbeidspartnere

virke
virke

Partnere

virke
virke
virke