Hvem blir Årets logistikkopplevelse 2016? - eHandelsforum

Hvem blir Årets logistikkopplevelse 2016?

Logistikk blir en viktigere og viktigere konkurransefaktor. Logistikk er en viktig nøkkel for å drive effektiv og lønnsom handel i fremtiden. I hverdagen forbinder vi ofte netthandel med lave priser, stort sortiment og aggressiv markedsføring, men med kategorien «Årets Logistikkopplevelse», retter vi fokus på den gode logistikkopplevelsen.

I 2015 ble vinneren Komplett.no. Øvrige finalister var Kolonial.no, Megaflis.no og Blivakker.no. Juryen sa følgende om vinneren:

– Ved hjelp av god logistikk, kapasitet og tilgjengelighet leverer vinneren varer raskt og effektivt enten man vil ha varene rett hjem, til et utleveringssted eller til et av deres mange pickuppoints. Vinneren har satset i mange år hardt på å automatisere sine prosesser og løsninger og klarer å skape gode logistikkopplevelser til tross for ekstreme ordremengder. Vinneren er blitt et forbilde for alle i Norden som driver med netthandel.

Øystein Ingdahl fra Virke og Anders Korsen fra Komplett.no

Målet er å finne frem til den nettbutikken som skaper en best mulig logistikkopplevelse til glede for både kunder og nettbutikk.

Juryen vektlegger at man klarer å gi kundene en god logistikkopplevelse gjennom hensyn til:

  • Kundeopplevelsen
  • Dekningsområde
  • Innovasjon
  • Konkurransemessige fortrinn
  • Miljø
[ctt title=”Del på Twitter: Hvem blir Årets logistikkopplevelse 2016?” tweet=”Hvem blir Årets logistikkopplevelse 2016? Nominer din kandidat her: http://ctt.ec/lVtki+” coverup=”lVtki”]

Det hele begynner med en nomeringsprosess der du kan nominere din eller dine favoritter. Deretter overtar årets fagjury som gjennom research og diverse testkjøp finner frem til en verdig vinner. Årets fagjury 2016 består av følgende personer:

arets-logistikkopplevelse

 

About the Author

Leave a Reply 0 comments

Leave a Reply: