På konferansen The Future Of Business vil Eivind holde et innsiktsforedrag om hvor og hvorfor kundene forsvinner fra nettsidene.
Han deltar under Conversion Performance-sesjonen av konferansedagen den 15. juni, sammen med blant annet Benjamin Gundgaard, John Ekman og flere andre eksperter fra Norden, i tillegg til selveste Bryan Eisenberg fra USA.
Eivind har opparbeidet seg mye erfaring og har lært fra mange av de beste i mange år. Nå er det han som lærer bort og deler av sin kunnskap og kompetanse, som en av de desidert fremste innenfor webanalyse i Norge.
Hva er det som gjør at de som bruker tid på å finne deg på nett, de som responderer på dine markedsaktiviteter, de som søker deg aktivt opp på internett ender opp med å forsvinne fra dine nettsider uten å kjøpe dine produkter eller tjenester?
- Hvor forsvinner kundene/brukerne dine?
- Hva bør være din strategi for å forhindre dette?
- Hva kan du konkret gjøre for å redusere kundefrafallet?
Eivind vil fortelle deg dette og ser på hvor i utsjekksprosessen de aller fleste feiler. I tillegg vil han fortelle hva Enhanced Ecommerce i Google Analytics kan fortelle og gjøre for deg.
De siste årene har han jobbet mest med digital analyse og A/B-testing/multivariattesting. Eivind har en Bachelor i Markedsføring fra BI med spesialisering i bedriftsutvikling, tidligere drevet eget selskap og har jobbet 9 år i Forsvaret.
Eivind har erfaring innen søkemotormarkedsføring og handlingsorientert webanalyse fra mange og forskjellige selskaper. Mange kunder har fått en enorm innsikt og verdi gjennom hans rådgivning og kunnskap. I dag jobber han som Fagansvarlig Digital Analyse hos Neolab by Knowit. Han har tidligere jobbet i byråene iProspect, Carat Interactive, Creuna og Halogen og Metronet.
Eivind sitter i dag som leder for Faggruppen i Webanalyse hos INMA og i juryen for LOAD.15- Netthandelsprisen.