Årets Logistikkopplevelse 2019
De aller fleste forbinder netthandel med gode nettsider, lave priser, stort sortiment og aggressiv markedsføring. Et viktig område som ofte blir glemt, er den gode logistikkopplevelsen. Stopper logistikken opp, er dette helt avgjørende for om kundene og bedriftene handler hos nettopp din butikk i fremtiden. eHandelsforum satte fokus på dette gjennom etableringen av prisen, Årets logistikkopplevelse.
2017
— Milrab.no —

Les artikler:
Mål: Finne frem til den nettbutikken som skaper en best mulig logistikkopplevelse til glede for både kunder og ansatte.
Hvordan: Det hele begynner med en nomineringsprosess der alle kan nominere sine favoritter. Deretter overtar en fagjury som gjennom research og diverse testkjøp graderer nettbutikken på åtte ulike kriterier.
Tre finalister: Basert på en snittsum av alle kriteriene vil juryen sitte igjen med tre finalister. Disse tre vil deretter bli vurdert opp mot hverandre av jurymedlemmene, hvor man til slutt sitter igjen med en vinner.
Juryen har rangert følgende elementer i en skala fra 1-6:
- Informasjon før, under og etter
- Leveringsalternativer og fleksibilitet
- Pris på hjemlevering
- Dekningsområde
- Konkurransemessige fortrinn
- Innovasjon
- Returhåndtering
- Emballasje
Juryen består av:

Finn Magnus Torall | Gründer og forretningsutvikler i nettbutikken, Milrab.no.

Steffen Larvoll, Markeds- og IT-sjef i Lager & Industrisystemer AS

Thor S. Molle, Logistikkdirektør i Netthandelen Holding. De eier blant annet Netthandelen.no og Blivakker.no.

Rune Kjeldsen, Daglig leder i Hekta På Tur AS.

Henning Backe, Country Manager i Consignor AS

Arne Andersson, rådgiver og talsperson på digital handel for Postnord, og er et ikon i den svenske e-handelsbransjen.

André Swensen, Logistikkdirektør i Elektroimportøren AS.