Strategier som skaper lønnsomhet og vekst på nett

Strategi

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Strategier som skaper lønnsomhet og vekst

3.mars 2015 gjennomførte vi et strategiseminar for alle som er opptatt av ehandel og omnichannel. Seminaret fant sted på Oslo Kongressenter, Youngstorget i Oslo. Vi hadde foredragsholdere fra Netcom, MQ, Milrab.no, SMFB Engine, Checkout og Teknisk Ukeblad. Vi håper å gjenta suksessen i 2016.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”32px”][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”169″ style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

The Future of eCommerce

Kristjan Mar Hauksson, COO i SMFB Engine

Islandske Hauksson er ekspert på å hjelpe bedrifter å få synlighet på nettet og har gjort det med kunder som NFL, Hotels.com, Vodafone, Dell, Freia og Mills. Har skrevet i flere internasjonale publikasjoner og medforfatter av flere bøker om nettmarkedsføring. Vant i 2014 «European Search Personality Award».[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”416″ style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

Netcom: Vær der hvor kunden er

Karl Fredrik Lund, Vice President i NetCom

Med over 60 fysiske butikker, en nettbutikk og et callcenter er NetCom en betydlig multikanal aktør i norsk handel. Karl Fredrik Lund fortalte om Netcoms satsing såvel online som offline. Les ned presentasjon (pdf-fil)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”414″ style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

Milrab: Slik kombinerer du B2B- og B2C-salg

Finn Magnus Torall, Gründer nettbutikken Milrab.no

Finn Magnus Torall begynte å selge kamuflasjeutstyr til sine medsoldater i 2005. 10 år senere selger nettbutikken hans for mange titalls millioner kroner, ikke bare til soldater, men også direkte til Forsvaret, Politiet, NSB og andre offentlige instanser, i tillegg til et økende antall vanlige forbrukere.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”415″ style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

Sømløst samspill mellom butikk og ehandel

Mikael Stålnacke, E-commerce manager, MQ

Kleskjeden MQ regnes som en av de beste kjedene i Norden når det gjelder å skape en sømløs handleopplevelse på tvers av kanaler. Mikael Stålnacke er ecommerce manager i MQ og en av Sverige mest anerkjente innen ehandel og omnichannel. Last ned presentasjon om MQ (pdf-fil)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”418″ style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

Netthandel er ikke venstrehåndsarbeid

Morten Iversen, Ehandelsstrateg i Checkout

Morten Iversen jobber i dag som ehandelsstrateg og har ledet nettsatsingene i XXL Sport & Villmark og Oslo Sportslager. Han utfordret forsamlingen med sine tanker om hva omnichannel kan lære av de som kun selger på nett mtp bemanning, investeringsvilje og ambisjoner for sine nettsatsinger. Last ned presentasjon (pdf-fil)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”420″ style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full”][vc_column_text]

Hva kan ehandel lære fra andre kanaler?

Svein-Erik Hole, Redaktør Vekst & Utvikling i TU.no

Netthandel og nyhetsportalen Teknisk Ukeblad har mange ting til felles. Hole fortalte om hva som har skjedd med deres organisasjon etter at de endret strategien og fikk enda sterkere fokus på innhold og brukernes behov, der de bl.a bruker big data for å forstå lesernes behov, for å deretter gi dem det de trenger. Last ned presentasjon (pdf-fil)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][button size=”medium” target=”_self” text=”Se når vi arrangerer neste eFokus” link=”/efokus/”][vc_empty_space height=”20px”][vc_empty_space height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_gallery type=”flexslider_fade” interval=”3″ images=”525,528″ onclick=”link_no” custom_links_target=”_self” column_number=”2″ grayscale=”no” choose_frame=”default”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_empty_space height=”32px”][vc_gmaps title=”Her finner du Oslo Kongress senter” link=”#E-8_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”][/vc_column][/vc_row]